Top

iPhone 5:n näyttö kerää kehuja

keskiviikko 26. syyskuu 12 - Osku Kannisto - Jätä kommentti

DisplayMate-sivusto on tehnyt kattavan vertailun iPhone 5:n ja Samsung Galaxy S III:n näyttöjen välillä. Testien lopputuloksena sivusto julistaa iPhone 5:n näytön parhaimmaksi heidän testaamakseen älypuhelinnäytöksi.

iPhone 5:n ips-näyttö kerää kiitosta tarkoista väreistään sekä erinomaisesta kirkkaudesta. Heijastukset pysyvät hyvin kurissa ja puhelinta voi käyttää valoisassa huomattavasti OLED-näyttöön luottavaa Samsungia paremmin. iPhonen kontrasti on valoisassa selkeästi Samsungin edellä parantaen ruudun luettavuutta.

Käytännössä iPhone 5 häviää Samsungille ainoastaan mustan syvyydessä, mikä on OLED-näyttöjen selkeä vahvuus, koska ne eivät käytä erillistä taustavaloa kuvan näyttöön.

Kommentit

49 vastausta kirjoitukseen “iPhone 5:n näyttö kerää kehuja”

  1. Olen omena on syyskuu 26, 2012 9:20

    Hyvä vertailu ;)
    http://koti.kapsi.fi/gaichuke/Test/LD.jpg

    Jännä ettei kukaan muu valmistaja kuin nokia ole tuonut tuota supersensitivity teknologiaa näyttöihinsä. Luulisi että olisi aiakmoinen etu kun ei tarvi aina sillä sormenpäällä näyttöön osua…

  2. RBr on syyskuu 26, 2012 9:48

    Varmasti taskupuhelut yleistyvät tuon supersensitivityn myötä. Näen sen ennemmin haittana kuin hyötynä

  3. Apple on syyskuu 26, 2012 10:26

    iPhone 5:ssa ja 920 on sama näyttötekniikka jolloinka 920 näyttö on siis jo uberhyvä verrattuna iPhoneen.

  4. Vilunki on syyskuu 26, 2012 10:31

    Nokian supersensivitytkään eivät ole vielä kaupoissa ja puhelimen kauppoihintuloaikaa ei ole tiedossa eli oisko noksulla jotain ongelmia tekniikoidensa kanssa. Vahva veikkaus on myöskin että 920:n hinta on kova ja kate pieni. Nokia kyllä nykyään taas satsaa tuotekehitykseen kunnolla joten propsit siitä.

    Paras vertailu on kuitenkin aina se että menee kauppaan ja katsoo että mikä tuntuu omaan silmään hyvältä.

  5. Olen omena on syyskuu 26, 2012 10:47

    “Varmasti taskupuhelut yleistyvät tuon supersensitivityn myötä. Näen sen ennemmin haittana kuin hyötynä”

    Eikö jopa iphonessa ole “näyttö lukko” joten vaikka sitä näyttöä miten räplää ei sillä saa aikaiseksi puhelua. WP:ssä puheluun vastaamiseenkin tarvii enemmän kuin kerran tökätä näyttöä joten ei ole vaaraa että tuo aiheuttaisi taskupuheluita. Saadaanhan se näyttö myös sammutettua jos puhelin on taskussa etäisyys anturien avulla joten pelkosi on melko turha. Mutta toki tämä on mielestäsi huono ominaisuus kun ei sitä ole iphone 5:ssa…

    “iPhone 5:ssa ja 920 on sama näyttötekniikka jolloinka 920 näyttö on siis jo uberhyvä verrattuna iPhoneen.”

    Niin, iphone 5:ssa ja lumia 920:ssa on molemmissa samalla periaatteella toimiva LED IPS näyttö, paljon muuta samaahan näissä ei sitten ole. Sinun analogiallasi lada ja audi ovat yhtä hyviä, nehän on molemmat autoja?

    “Nokian supersensivitytkään eivät ole vielä kaupoissa ja puhelimen kauppoihintuloaikaa ei ole tiedossa eli oisko noksulla jotain ongelmia tekniikoidensa kanssa. Vahva veikkaus on myöskin että 920:n hinta on kova ja kate pieni.”

    Tuskin on ongelmia tekniikoissa, eiköhän siellä odotella että MS saa virallisesti julkaistua WP alustan. Hinnoistahan emme tiedä varmuutta mutta varsin kilpailukykyisiä hintahuhuja on liikkunut. Outo tuo sinun kate kommentti, eikö se nyt ole vain loppukäyttäjälle hyvä asia jos yritys myy pienellä katteella laitteita?

  6. Abcabc375 on syyskuu 26, 2012 10:53

    “Eikö jopa iphonessa ole “näyttö lukko” joten vaikka sitä näyttöä miten räplää ei sillä saa aikaiseksi puhelua. WP:ssä puheluun vastaamiseenkin tarvii enemmän kuin kerran tökätä näyttöä joten ei ole vaaraa että tuo aiheuttaisi taskupuheluita. Saadaanhan se näyttö myös sammutettua jos puhelin on taskussa etäisyys anturien avulla joten pelkosi on melko turha. Mutta toki tämä on mielestäsi huono ominaisuus kun ei sitä ole iphone 5:ssa…”

    Väitätkö että iPhonessa vastataan puheluun tökkäämällä näyttöä?

  7. RBr on syyskuu 26, 2012 11:04

    ” Eikö jopa iphonessa ole “näyttö lukko” joten vaikka sitä näyttöä miten räplää ei sillä saa aikaiseksi puhelua. WP:ssä puheluun vastaamiseenkin tarvii enemmän kuin kerran tökätä näyttöä joten ei ole vaaraa että tuo aiheuttaisi taskupuheluita. Saadaanhan se näyttö myös sammutettua jos puhelin on taskussa etäisyys anturien avulla joten pelkosi on melko turha. Mutta toki tämä on mielestäsi huono ominaisuus kun ei sitä ole iphone 5:ssa…”

    On se kumma, että jos ei ole Applea tai iPhonea haukkumassa, niin heti leimataan joksikin apple palvojaksi.
    Kokemukseni lähinnä android puhelimesta, joka soitteli koko kesä taskupuheluita kun shortsien taskukangas mahtoi olla liian ohut. Tästä heräsi epäilykseni, että mahtaako taskussa tapahtuva liike avata näyttölukituksen ko. Ominaisuuden takia helpommin.

  8. Olen omenaton on syyskuu 26, 2012 12:39

    Olipa onneton autovertaus!

  9. Vilunki on syyskuu 26, 2012 14:02

    Pieni kate on toki hyvä asia kuluttajan kannalta, ainakin hetkellisesti. Vaan jos voittoa ei tule, se on pois esimerkiksi tuotekehityksestä ja tuesta. Onneksi windows-puhelimia löytyy muiltakin merkeiltä joten seuraavaksi luuriksi on helppo valita joku toinen merkki.

    Ja jos kate uhkaa jäädä pieneksi, tehdään usein kompromisseja sellaisissa paikoissa joita ei voi spec sheetistä päätellä ja se kostautuu helposti laatuongelmina.

    Ja menee siinä sitten vielä kaupan päälle taas työpaikkoja ja verotuloja jos Nokia kippaa tai siirtää viimeisetkin rippeetsä pois suomesta. Ajattelin ko. asiassa hieman omaa nenääni pidemmälle.

    Kovin varovaisesti laitetta esittelivät ja tulossa on paljon monimutkaista uutta tekniikkaa samalla kun firma on potkinut valtavat määrät työntekijöitä pihalle. Se ei ole lupaava yhtälö.

    Toisaalta Nokialla ei ole varaa pihdata puhelimiaan kovin kauaa, iPhone 5 ja Samsung Galaxy SIII myyvät kuin häkä joten on mahdollista että laitteen pukataan keskeneräisinä myyntiin, Nokialla on tästä kyllä perinteitä ennestään. Viimeisimmän huhun mukaan taisivat olla aikaistamassa myyntiintuloa.

  10. Olen omena on syyskuu 26, 2012 14:04

    Niin, eihän iphonessakaan puheluun vastata pelkästään tökkäämällä näyttöä. Pointti vain oli se että kovin monimutkaisia liuutus “eleitä” taskussa itsekseen tuskin syntyy. Ja kuten mainttu lumiassa (kuten myös iphonessa) ei näyttö saa “auki” ilman näppäimen painallusta. Pitäisin erittäin epätodennäköistä että ko. puhelimet soittaisivat taskussa itsekseen yhtään mihinkkään.

    Mitä tulee auto vertaukseen, ihan vastaava vertaus oli iphonen näyttön vertaaminen lumia 920:n näyttöön. Molemmat on autoja, molemmat on LED IPS näyttöjä, siinäpä sitten ne yhteneväisyydet on…

  11. Olen omena on syyskuu 26, 2012 14:17

    Vilunki, et taida ymmärtää mitä termilla kate tarkoitetaan? Katteella tarkoitetaan sitä rahasummaa mikä valmistajalle jää jäljelle kun myyntituloista vähennetään laitteen valmistamiseen kuluneet kulut (tuotekehitys, palket jne jne).

    Eli vaikka laitetta teettettäisiin erittäin halvalla kiinalaisilla orvoilla, se ei muuta katetta mihinkään.

    Joskus on hyvinkin perusteltua myydä tavaraa pienellä katteella tai jopa tappiolla. Usein uusia tuotteita markkiniolle tuotaessa niitä myydään pienellä katteella jotta markkina saadaan innostumaan näistä. Menestys ruokkii menestystä johonkin pisteeseen saakka.

    Nokia on toki potkinut ihmisiä pihalle mutta onhan nokian WP laitteissa paljon osaamista muualta kun talon sisältä, sillä koko alusta tulee muualta. Uskoisin myös että WP kehitys on paljon joustavampaa kuin symbian kehitys.

    Eiköhän nokian WP luurien myyntiintulo kulje paljolti käsikädessä WP 8 alustan julkaisun kanssa. Erittäin toimiviltahan nuo laitteet ovat vaikuttaneet mitä eri demoissa on esitelty. Toisin kuin joidenkin kartta sovellukset… ;)

  12. Olen omenaton on syyskuu 26, 2012 14:19

    Niin, olisikohan ladalla ja audilla pikkuisen vähän enemmän eroa kuin iPhonella ja nokian vastaavalla?
    Onneton autovertaus edelleen!

  13. Olen omena on syyskuu 26, 2012 16:03

    “Olen omenaton” lueppa vaikka tuo ensimmäisessä kommentissa linkkaamani vertailu uudelleen ja perustelisitko miksei lada – audi vertaus sovi tähän, jos kerran nimimerkki “Apple”:n vertaus on toimiva.

  14. Hemmo on syyskuu 26, 2012 19:19

    Tietty vois ajatella niinkin että no onpas hienoa, että uudessa iPhonessa on hyvä ja laadukas näyttö!!?? Niinkuin tuossa otsikossa sanotaan… :-)Tai sitten yrittää väkisten keksiä ja kaivaa jotain huonoa sanottavaa, on se kovaa…heh…onhan se Apple…

  15. Hemmo on syyskuu 26, 2012 19:32

    Omenaton, meneppä tosiaan lukemaan tuo Omenan antama linkki saat makeat naurut, en edes tiedä kuka pelle sen on tehnyt mutta hyvät naurut saat… :-) ei kukaan täysijärkinen voi ottaa tuollaista “vertailua” tosissaan, joko armoton Nokiafani tai sitten Applehateri tehnyt itsestään pellen… Vai lopettaisiko yksikään asiallinen lehti tai yleensäkään kukaan joka yrittää olla uskottava “vertailua” sanoihin Most advanced display my ASS :-0 ja tuo nyt oli vaan yksi pieni kohta tuosta “vertailusta”…!!!???

  16. Olen omena on syyskuu 27, 2012 10:12

    Hemmo, niin tuon vertailun tuskin on tehnyt mikään lehti tms vaan joku asiaanperehtynyt fani. Mutta mitä merkitystä edes sillä on?

    Kerro nyt miksi se arvostelu sinua niin naurattaa, onko siinä mielestäsi joku pielessä. Faktat kun näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan ainakin kunnossa. Naurattaako se muiden ylivertaisuus niin? ;)

    Ja mitä tulee lopun kommenttiin, kuten sanoitkin se on yksi pieni kohta vertailussa, mutta pitääkö kaiken olla niin vakavaa, ilmeisesti ifanipiireissä pitää.

  17. Hemmo on syyskuu 27, 2012 13:42

    Hemmo, niin tuon vertailun tuskin on tehnyt mikään lehti tms vaan joku asiaanperehtynyt fani. Mutta mitä merkitystä edes sillä on?

    ????? Ihmettelee kovasti asennetta…..

  18. Olen omena on syyskuu 27, 2012 14:34

    Hemmo, kerro nyt mitä asenteessani ihmettelet. Muuttuuko ne faktat siitä johonkin jos ne kerää yhteen vaikka Tietokone lehti?

    Näin kun näyttöä tämä uutinen käsitteli, pistipä silmään hauska juttu. Youtubesta kun hakee sanoilla “iphone 5 screen”, lähes joka toinen ekan sivun videoista esittelee näytön ongelmia, missä kuva sekoilee tai kosketus ei ota. Hyvältä vaikuttaa siis! :D

  19. Hemmo on syyskuu 27, 2012 16:22

    No on se hienoa että sinä tiedät tuon ko. jutun olevan valetta, eli paska mikä paska, kuka tuonkin jutun sitten on keksinyt, kivitettäköön kuoliaaksi… Applehan on oikein tunnettu siitä että niillä on tosi huonot näytöt, eikö niin, heh…

  20. Hemmo on syyskuu 27, 2012 16:26

    Jännä kun Apple julkaisee jotain uutta niin aina väen vängällä etsitään jotain vikoja, jos tehdään kymmeniä miljoonia kpl jotain niin aina löytyy yksilöitä jossa on jotain vikaa. Sitten iHaterit julistaa suureen ääneen että ne kaikki on hirveitä romuja, voi ziisus… Sitten kun se tuote on ollut markkinoilla muutaman kuukauden niin kummasti hiljenee porukka. Eihän esim. uudella iPadillä voi tehdä mitään muuta kuin paistaa munia, vai oliko se niin, mulla on ilmeisesti ainoa iPad joka ei kuumene, heh…
    Sama juttu oli myös esim. iPhone4 kohdalla, niin paljon löytyi “vikoja” että minäkin aloin epäilemään vaikka tiesin vahvasti liioitelluiksi. Nyt yli kahden vuoden kokemuksen jälkeen en voi muuta kuin olla tyytyväinen että sen valitsin.
    On ollut todella luotettava, eikä mitään vikoja ole ollut, ehkä sekin kertoo jotain et olen joutunut kolme kertaa uudelleen käynnistämään takkuamisen takia, siis tän yli kahden vuoden aikana kaikkiaan!!?? IPhone 5 on varauksessa mulla, kerron sitten parin kk päästä kokemuksistani… Tää on hyvää jatkoa tuolle edelliselle…
    Kuinka hyvä olo sulle omena tulee kun voit täällä kaivella ja morkata eri Applen tuotteita, saatko sä siitä oikeen jonkinlaisen tyydytyksen, tuleeko peräti stondis!!??

  21. Olen omena on syyskuu 27, 2012 16:36

    Hemmo, kerro nyt mikä tuossa vertailussa oli sitä paskaa. Itse en löytänyt yhtääna siavirhettä vaika muutamia ihan tarkistinkin. En ole väittänyt minkään olevan paskaa, mitä oikeen selität?

    Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen ripittäytymiseesi, niin nyt näyttää applelta kyllä laadunvarmistus unohtuneen pahasti. Ainahan niitä maanantai kappaleita tulee mutta nyt se maanantai on näemmä ollut vähän liian usein…

  22. Hemmo on syyskuu 27, 2012 16:50

    Hemmo, kerro nyt mikä tuossa vertailussa oli sitä paskaa. Itse en löytänyt yhtääna siavirhettä vaika muutamia ihan tarkistinkin. En ole väittänyt minkään olevan paskaa, mitä oikeen selität?”

    Siis sinun mielestäsi ei ole mitään merkitystä sillä kuka testin tekee, joku hateri ei sitten yhtään “vedä kotiinpäin” tai verrattuna että sen tekee joku puolueeton taho…
    Jos tosiaan olet tuota mieltä niin huh huh, ei voi muuta sanoa…!!??

  23. Olen omena on syyskuu 27, 2012 21:07

    Hemmo, niin se on aivan sama kuka sen vertailun tekee. Vertailussa käytetyt faktat kun eivät ole kenenkään mielipiteitä tms vaan eri lähteistä koottuja faktoja.

    Tuossa ei arvioida näyttöjä mitenkään muuten kuin saatavilla olevien faktojen pohjalta, mikä tässä siis on mielestäsi väärin tai virheellistä?

  24. Hemmo on syyskuu 28, 2012 0:10

    Ei juma…., oletko nyt edes ihan vakavissasi, eikö sinun mielestäsi ole MITENKÄÄN mahdollista, edes ihan PIKKUISEN, että noita tuloksia olisi vääristelty “kotiinpäin, olisiko!!?? Jos minulla olisi aikaa ja halua voisin tehdä vastaavan yhtä “uskottavan” vertailun jossa iPhone hakkaa Lumian suohon…. Miksi oi miksi se on niin katkeraa kriisiä myöntää että iPhonessa voisi olla hyvä näyttö, miksi, oi miksi!!??

  25. Olen omena on syyskuu 28, 2012 9:32

    Hemmo, onko se niin vaikeaa myöntää että se iphonen näyttö ei olekkaan parempi kun jokun toisen laitteen näyttö?

    Kuten jo moneen kertaan olen sinulle maininnut, tuo vertailu koostuu numeerisista näyttöjen ominaisuuksista. Kyseessä ei siis ole mikään mielipide arvio. Mikä tässä on sinunmielestäsi virheellistä ja mitä vertailin kohtaa on mielestäsi vääristelty tai “vedetty kotiinpäin”? Kun kerran pystyt noin kyseenalaistamaan tuon vertailun, pystyt varmaan sanomaan mikä siinä on virheellistä?

    Vai kävikö nyt niin että tuo vertailu rikkoi illuusiosi maailman parhaaasta puhelimesta ja nyt yirtät sulkea silmäsi kaikelta muulta?

  26. Hemmo on syyskuu 28, 2012 11:01

    Hemmo, onko se niin vaikeaa myöntää että se iphonen näyttö ei olekkaan parempi kun jokun toisen laitteen näyttö?”

    Ei olekaan siitä kysymys, vaan siitä että SINUN mielestäsi siinä on huono näyttö…
    Vaikka tämä juttu kertoo siitä että se on saanut kehuja, siitä on kysymys….
    SINÄ väität että se on huono, minä en ole väittänyt sitä maailman parhaaksi…
    Älä vääristele asioita…
    Minulla ei ole mitään illuusioita mistään asioista, iPhone on hyvä puhelin mutten ole koskaan väittänyt sen olevan maailman paras…

  27. Olen omena on syyskuu 28, 2012 11:20

    Hemmo, en kai ole iphonen näyttöä huonoksi sanonut, kai sekin asiansa ajaa, puheluihin voi vastailla ja tekstareita kirjoitella jne. Tietysti se että mihin iphonen näyttöä verrataan vaikuttaa onko se “huono”. Jos sitä verrataan markkinoiden parhaaseen, voi se tuntua huonolta ;)

    Tämä kommmenttisi kitetyttää kyllä aika hyvin koko jutun:
    “iPhone on hyvä puhelin mutten ole koskaan väittänyt sen olevan maailman paras”

    Kuten jo moneen kertaan olen maininnut, toiset tyytyy vähän vähempään kun toiset haluaa markkinoiden parhaan. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon.

  28. Hemmo on syyskuu 28, 2012 14:58

    Kuten jo moneen kertaan olen maininnut, toiset tyytyy vähän vähempään kun toiset haluaa markkinoiden parhaan. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon.”

    Sinun on paras, tottakai, ei olisi edes tarvinnut sanoa!!?? Heh…
    Sä olet sitten vertaillut niitä, sulla on ollut molemmat luurit omassa kädessäsi ja siinä sitten todennut iPhonen “ladaksi”… just just….

  29. Olen omena on syyskuu 28, 2012 15:45

    Hemmo, niin nykyinen puhelimeni on jo noin vuoden vanha joten sitä on ehkä turha verrata äskettäin julkaistuihin malleihin, mutta nyt kun uuden hankinta tulee eteen, en näe mitään syytä hankkia kuin sen markkinoiden parhaan mallin, vielä kun se on kilpailukykyisesti hinnoiteltukin (= ei kallein).

    Ja jotta ei nyt aivan karata tästä näyttö aiheesta, joko olet löytänyt ne seikat jotka ovat pielessä tai vääritstyneitä tuossa linkittämässäni vertailussa? Kovasti väitit ettei se pidä paikkansa?

  30. Ville on syyskuu 28, 2012 17:56

    “Kuten jo moneen kertaan olen maininnut, toiset tyytyy vähän vähempään kun toiset haluaa markkinoiden parhaan. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon.”

    Ei sellasta parasta ole olemassakaan, joka luurissa on ne plussat ja miinukset, ei voi sanoa että joku luuri on toista parempi, toki jos niissä luureissa on sama käyttis niin vertailua voikin tehdä. Jokainen käyttäjä sen itse päättää mikä on ITSELLE paras.

    Esim mun silmissä iOS laitteet nousi juuri taas ihan uudelle tasolle http://www.thomann.de/fi/ik_multimedia_irig_keys.htm

    Eikä kukaan muu pysty mulle tarjoamaan parempaa kokonaispakettia tai juuri niitä juttuja mitkä on MULLE tärkeitä, eli voit lopettaa noi typerät paremmuus puheesi tai että muut tyytyy vähempään.

  31. Olen omena on syyskuu 29, 2012 10:31

    Ville, hino laita, mahtaako toimi iphone 5:n kanssa? Ainakin jotain adapteri leikkejä tiedossa vai? :D

  32. s-2 on syyskuu 29, 2012 14:27

    Lumia 920 ei ole markkinoilla. Sen näytön suorituskykyä ei tiedetä. iPhone 5 on markkinoilla ja sen näytön suorituskyky voidaan mitata. DisplayMate arvioi sen markkinoiden parhaimmaksi.

  33. Hemmo on syyskuu 29, 2012 14:50

    S-2 Hyvin tiivistetty. :-)

  34. ville on syyskuu 29, 2012 21:37

    http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-5-battery-test-is-done-proves-itself-as-a-thin-powerhouse/

    uuden iPhonen sisältä näyttäisi myös löytyvän melko jäätävä akunkesto. Ei uskoisi kun laitetta ohennetaan ja kevennetään ym ja sitten vedetään vielä akunkestostakin noin selvästi paremmat kun 4S jossa siinäkin oli jo ihan kärkipäästä akkukesto.

    Ei voi kun hämmästellä tuota Applen taitoa laittaa niin paljon niin pieneen pakettiin.

  35. Olen omena on syyskuu 30, 2012 11:09

    Ville, aika outo kommentti sinulta. Jos edes viitsit linkittämäsi testin lukea. Ei iphone ollut testatuista laitteista ensimmäisenä kuin yhdessä testissä. Muissa vain keskikastia. Esimerkiksi puheaika testissä testin paras on tuplannut iphonen puheajan, tämäkö on loistava suoritus iphonelta? :D

    Eniten minua huolestuttaisi tuo iphonen säälittävän pieni akku, muiden valmistajien lippulaiva malleissa kun on selvästi suurempi akku (joita ei edes testistä löytynyt). Miten mahtaa olla esim. lte akunkesto iphonella.

  36. Ville on syyskuu 30, 2012 11:40

    Olen omena no nyt en kyllä käsitä taas yhtään sun kommenttia? Tilastoista näkee hyvin että iPhone 5:ssä on selkeästi parempi akunkesto kuin 4S mallissa.

    “Muissa vain keskikastia”

    Pistäs nyt taas se fanipoika asentees sivuun niin huomaat, että videotoistossakin iPhone oli kolmas, edellä vain hirmu ison akun sisältävä motorola.

    Noi motorolan kestot on ihan oma juttunsa.

    Talk time ei voi olla iPhonessa mitenkään kärkipäätä, koska se on asia missä nyt ei merkkaa kuin se isompi akun koko. Siihen ei voi mitenkään vaikuttaa. Siinäkin tosin Apple paransi omaa tulostaan tunnilla, että todella hyvin sielläkin.

    Ei siitä pienestä akusta tarvi huolehtia kuten näet ylläolevasta testistä, että silti hirnu kestot ;)

  37. Hemmo on syyskuu 30, 2012 11:41

    Ville, samaa mieltä, yllättävän hyvin pärjäsi tuolla säälittävän pienellä akulla, mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä että kuinka pieni se on jos se kestää tarpeeksi pitkään… heh… Ja se on kanssa hienoa että ovat pystyneet tekemään siitä noin ohuen ja kevyen, ei kait nyt kukaan halua mitään tiiliskiviä taskussaan kannella…

  38. Olen omena on lokakuu 1, 2012 9:46

    Ville, niin että jos sijoittuu kuuden laitteen testissä kolmanneksi niin se on kärkipäätä? Hah :D Ja ompa taas outoa kun se puhe aika ei markkaakkaan enää mitään, no eipä tietysti kun muuissa on pidempi puheaka ;)

    Ja kuten jo mainitsinkin, eihän noissa testeissä ollut kun yhdessä mukana sgs3 jota kai voidaan pitää yhtenä iphone 5:n kilpailijoista.

    Hauska nähdä tosiaan miten lte verkoissa riittää iphonella akku, varsinkin kun täälä aina aikaisemmin sateli kommentteja tyylillä että lte vaatii hirmu akun jne jne. Pitäiskö tästä sitten päätellä ettei iphone tuolla säälittävän pienellä akulla kestä ollenkaan lte sufffailua. Toisaalta mahtaako koko lte toimia edes suomessa kunnolla…

  39. Hemmo on lokakuu 1, 2012 12:40

    Eniten minua huolestuttaisi tuo iphonen säälittävän pieni akku, muiden valmistajien lippulaiva malleissa kun on selvästi suurempi akku (joita ei edes testistä löytynyt). Miten mahtaa olla esim. lte akunkesto iphonella.”

    Miksi sinua huolestuttaa se että siinä on akku kesto parantunut, eihän sinulla ole aikomustakaan hommata tuollaista romua!? Muiden valmistajien malleissa on suurempi akku, mitä sitten jos akku kesto on suurin piirtein samaa luokkaa. Ai niin, onhan siinä se ero että ne sata grammaa painavempia ja paljon paksumpia :-)

    Kaikille muille, kannattaa varmaan lukea tuo täällä samalla sivustolla oleva juttu, iPhone5 ensituntumia. Omena nyt tietenkin kaukkuu ko. jutun puolueelliseksi paska puheeksi, mutta muut voi miettiä sitten omalla tahollaan asioiden todellista laitaa…

  40. Olen omena on lokakuu 1, 2012 12:48

    Niin miksi sitä nykyistä iphonea pitäisi verrata vanhempaan iphoneen? Eikö sitä pidä verrata nykyisiin kilpailijoihin? Vai onko tämä turhaa sillä tiedämmehän tulokset? ;)

    Jokatapauksessa, ko. vertailussa ei edes ollut suuren suosion saanutta sgs3:sta mukana kuin yhdessä testissä. Miksiköhän..?

    Ja millaisen arvostelun luulet saavasi sgs3:sta lukemalla arvostelun samasun fani sivulta? Sama kaiketi pätee macmaan “arvosteluun”.

  41. Ville on lokakuu 1, 2012 14:04

    “Jokatapauksessa, ko. vertailussa ei edes ollut suuren suosion saanutta sgs3:sta mukana kuin yhdessä testissä. Miksiköhän..?”

    Koska se ei ei ollut niin kärjessä, että se olisi näkynyt suoraan ;)

    Vai että kuuden laitteen… Kyllä tuossa gsmarenan testissä on tähän mennessä about kaikki kovimmat älyluurit testattu.

    Vinkki: paina sitä expand ni johan tulee listaa. Taisit niin vihoissasi katsoa iPhonen loistavia tuloksia, että et huomannut että siinä on pitkät listat luureja :D

  42. s-2 on lokakuu 1, 2012 17:17

    “Jokatapauksessa, ko. vertailussa ei edes ollut suuren suosion saanutta sgs3:sta mukana kuin yhdessä testissä. Miksiköhän..?”

    Siellä on SGS3 mukana myös, pärjäsi melkein iPhone 5:lle netin selaamisessa ja videon toistossa:

    NETTISELAUS
    Apple iPhone 5 9:56
    Samsung I9300 Galaxy S III 5:17

    VIDEON TOISTOAIKA
    Apple iPhone 5 10:12
    Samsung I9300 Galaxy S III 10:01

    PUHEAIKA
    Apple iPhone 5 8:42
    Samsung I9300 Galaxy S III 10:20

    Puheaika sentään oli SGS3:ssa pidempi. Sen odottaisi olevan enemmänkin kuin iPhone 5:ssa, kun iPhone 5:n akku kuitenkin on vain 69 % Galaxy S III:n akkukapasiteetista (puheaika iPhone 5:lla oli tässä testissä 84 % SGS3:n puheajasta).

  43. Olen omena on lokakuu 2, 2012 9:19

    s-2, niin iphone 5 on noissa kolmessa testissä selvästi parempi vain yhdessä, yhdessä testissä käytännössä tasapeli ja yhdessä sgs3 vie voiton. Eli se siitä ylivertaisuudesta muihin verrattuna.

    Hemmo, onko tämä näyttö vertailu nyt mielestäsi luotettavampi kun se löytyy gsm arenan blogista? http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-5-display-compared-to-nokia-lumia-920-has-its-most-advanced-title-taken-away/ Vai vieläkö tämä on virheellinen :D

  44. s-2 on lokakuu 2, 2012 10:15

    “Ylivertaisuudesta”? Kukaan ei puhunut iPhone 5:ssä olevan ylivertaista akkukestoa muihin älypuhelimiin verrattuna vaan hämmästyttävän hyvän, kun samaan aikaan laite on ohuempi, kevyempi ja kokonaisvoluumiltaan pienempi kuin edellinen malli.

    Sen sijaan sinä se et pysty vihaamiseltasi myöntämään, että iPhone 5:n toiminta-ajat ovat aika hyvät noin pieneen akkuun nähden: akun koko vain 69 % SGS3:n akusta, mutta silti sillä selaa nettiä 4,5 tuntia pidempään.

    Nettikeskusteluissa on epäkohteliasta ja typerää mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta sä olet ottanut kiusaajan roolin ja se on ikävää.

  45. Olen omena on lokakuu 2, 2012 10:34

    s-2, et ilmeisesti vaivautunut lukemaan yhtään aikaisempia viestejä. Villehän tuota akunkestoa kovasti hehkutti. Kuten jo mainitsin, en ymmärrä miksi uutta iphonea pitäisi verrata vanhaan iphoneen. Ainakin näin muiden merkkien käyttäjänä on tottunut siihen että ominaisuudet parenevat vuosi vuodelta, mikä ei ilmeisesti ole selviö apple leirissä(?), näinollen niitä ominaisuuksia pitäisi verrata muiden valmistajien saman kategorian malleihin.

    “Nettikeskusteluissa on epäkohteliasta ja typerää mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta sä olet ottanut kiusaajan roolin ja se on ikävää.”

    Teit itsestäsi juuri typerän, myös omasta mielestäsi. Häpeä!

  46. Ville on lokakuu 2, 2012 17:31

    Olen omena kyllä kääntää päässään asiat juuri niin kun ne hänelle on hyvät :D ja vääristelee siinä samassa vielä toistenkin kommentteja…

  47. Olen omena on lokakuu 2, 2012 22:27

    Ville, kommenttisi ilman perusteluita on täysin turha. Kerro edes mitä vääristelen?

  48. s-2 on lokakuu 2, 2012 23:04

    Johan tossa verrattiin Samsung Galaxy S 3:een. Mikä sun ongelma on?

  49. Hemmo on lokakuu 3, 2012 8:27

    Kokemuksen syvällä rinta-äänellä, ihan hemmetin terävä ja selkeä ja tarvittaessa, niin kirkas näyttö et varmasti näkyy myös kirkkaassa päivän valossa…

Ole hyvä ja jätä kommentti.
Kommentteihin voi lisätä myös gravatarin.





Bottom